söndag 20 maj 2007





Hmm, bokcaféet Espacio är på Industrigatan är också ett ställe jag önskade att jag kunde bara gå in till någon gång, men de har alltid stängt när jag passerar. Hursomhelst, de verkar ha fått konkurrens av Kafkaf nere på Kungsholms Strand, som alltså snodde den smått självklara referensen till ångestens mästare. Men trots det tunga litterära namnet känns Kafkaf inte alls lika litterärt som Espacio, snarare som en glad tonårstjej (om ditt café var en person osv). Inget fel på det. Men när de skriver bakery and roastery tolkar jag det om att de både bakar brödet och rostar kaffet själva. Är det sant så är det ju fantastiskt. Men jag tror inte att det är sant.

5 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Jag ska gå dit och äta lunch idag och undersöka hur det är med bakandet och rostandet... Återkommer med klarhet i mörkret!

Anna ser dej sa...

Jodå. Vid fråga så sa den väna flickan bakom disken på Kafkaf att de både bakar och rostar själva. Brödet var gott och kaffet helt ok.

Espacio har jag inte fikat på dock. De verkar lite svåra därinne tycker jag... Men jag kan ha fel. Kanske är de bara blyga? Ska ta mod till mig och fika loss där en dag när solen möter trottoaren.

Anonym sa...

Hej Fredrik

Tack för en rolig blogg.

Espacio Bokcafé & Retrodesign har öppet:

Tisdag-Fredag 10.00-18.00
Lördag-Söndag 10.00-18.00

(måndagar stängt)

Fredrik sa...

Ja jag har också provat Kafkaf nu. Fantastiskt gott...

Mikkan sa...

Bästa latten på Östermalm där de ju också har en vagn. Love it!